cathrinsmat

Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Mjölkchokladpannacotta

Av cathrinsmat - 19 januari 2013 19:33

På lördagskvällarna är det ibland gott med dessert. Om jag själv får bestämma så blir det gärna något med choklad. Ikväll blev det pannacotta smaksatt med mjölkchoklad. Till 4 personer behövs:


3 dl vispgrädde
3 msk socker
100 gram Marabou mjölkchoklad
1,5 gelatinblad


Gör så här:
1. Lägg gelatinbladen i kallt vatten tills de mjuknar, ca 5 minuter.
2. Koka upp grädde och socker i en kastrull, tag av från värmen så fort det kokar.
3. Bryt chokladen i små bitar och lägg ner i kastrullen. Rör tills all choklad har smält.
4. Krama ur gelatinbladen och lägg ner dem i kastrullen och rör tills de lösts sig helt. Häll upp blandningen i 4 glas. Ställ glasen i kylen några timmar så att det stelnar.


Servera dem som de är eller garnera med bär. Jag garnerade med hallon och citronmeliss. Ät och njut.


Trevlig lördagskväll!


//C



 
 
Ingen bild

Lotta B

19 januari 2013 19:35

Det låter kanon, jag som också gillar choklad!

cathrinsmat

19 januari 2013 20:40

Enkelt och gott! Funderar på att prova den med lite mer kraftfull choklad någon gång, den här blir väldigt snäll i smaken.

 
Ingen bild

Kajsa

19 januari 2013 20:32

Nu blev jag riktigt sugen.
Cathrin,din blogg är ju livsfarlig när man försöker hålla igen lite ;-)

cathrinsmat

19 januari 2013 20:39

Det här är barnens favorit... Men inget om man vill hålla igen förstås ;-) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cathrinsmat - 25 mars 2017 10:57


Igår lagade jag för första gången färska vårrullar till middag, jag har ätit det några gånger tidigare och tycker att det är en smakrik och fräsch rätt. Rätten kräver en del förberedelser och bör ätas direkt när de är klara för att bevara sin fräschö...

Av cathrinsmat - 31 juli 2016 14:00


Den här rätten har hängt med länge hemma hos mig och är alltid lika populär. Jag använder färsk tortellini i det här receptet vilket gör att rätten går snabbt att tillaga. Följande ingredienser behövs till fyra personer.    2 pkt färsk tortellini...

Av cathrinsmat - 19 juli 2016 14:12


    Det här är en rätt som är ganska tidskrävande då såsen behöver puttra i 40 minuter. Men det är väl värt mödan för resultatet blir helt suveränt gott. Här kommer receptet som räcker till 4 personer:    4-5 kycklingfiléer salt svartpep...

Av cathrinsmat - 10 juli 2016 15:28


Blåmusslor är relativt billigt men känns ändå lite lyxigt. Den här pastarätten går dessutom snabbt att tillaga och resultatet blir supergott. Chilimängden går lätt att anpassa och tänk på att slänga bort de musslor som inte öppnar sig vid tillagning....

Av cathrinsmat - 7 juli 2016 21:03


Ikväll åt vi lammkotletter med chevrecreme tillsammans med en sallad som bland annat bestod av isbergssallad, chevreost och jordgubbar. Riktigt god och snabblagad mat som passar perfekt på sommaren. Ikväll lagade jag mat till mig och sonen och använd...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards